به نظر شما وبلاگ را در چه موضوعی گسترش دهیم ؟

اعتراض ایران به مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی


مسئولین ایرانی در اعتراض به نام 'خلیج عربی' محل مراسم را ترک کردند
مسئولان کاروان ورزش ایران به نمایش نام "خلیج عربی" به جای خلیج فارس در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات آسیایی در شهر گوانگجوی چین اعتراض کردند.
در مراسم افتتاحیه، تصاویری از کشورهای آسیایی در مسیر جاده ابریشم به نمایش درآمد که در بخشی از آن از نام "خلیج عربی" استفاده شده بود.
به گزارش ایرنا، علی سعيدلو، رييس سازمان تربيت بدنی، محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده، رييس و دبيركل كميته ملی المپيک ايران در اعتراض به این موضوع محل برگزاری مراسم را ترک کردند.
در غیاب دبيركل كميته ملی المپيک، کاروان ورزشی ایران بدون حضور سرپرست در مراسم افتتاحیه شرکت کرد.
گفته می شود مسئولان ایران امروز (شنبه) این موضوع را پیگیری می کنند.
ایران با ۳۷۰ ورزشکار در ۳۳ رشته در مسابقات آسیایی حضور دارد و صمد نیکخواه بهرامی، كاپيتان تيم ملی بسكتبال، پرچمدار کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه بود.

استقلال با پرسپولیس هم امتیاز شد

استقلال هفته پانزدهم لیگ برتر را با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل شاهین بوشهر پشت سر گذاشت.
با این برد، استقلال با پرسپولیس هم امتیاز شد و با ۲۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول قرار گرفت.
این بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و هر دو گل آبی پوشان در نیمه اول و از روی نقطه پنالتی به دست آمد.
سعید بخشی زاده، داور مسابقه در دقیقه ۳۵ خطا روی امید روانخواه و پنج دقیقه بعد خطا روی فرهاد مجیدی را پنالتی اعلام کرد و فرزاد آشوبی هر دو ضربه را تبدیل به گل کرد.
داور بازی در لحظات پایانی نیمه اول علی مرزبان، مربی شاهین را به دلیل اعتراض اخراج کرد.
شاهین در نیمه دوم فرصت های زیادی داشت، اما تنها یک بار در دقیقه ۶۳ توسط ایمان حیدری به گل رسید.
کادر فنی شاهین بوشهر به داوری این مسابقه به شدت معترض بود. حمید استیلی، سرمربی شاهین قضاوت را در نتیجه بازی تاثیرگذار دانست و گفت: "با وجود بازی خوب بازیکنانم، نتوانستیم از پس داور بربیاییم."
پرویز مظلومی، سرمربی استقلال هم گفت که تیمش را مستحق پیروزی در این دیدار نمی داند و از بازی بازیکنانش در نیمه دوم انتقاد کرد.
شاهین بوشهر با این باخت یک پله در جدول پایین آمد و در رده پانزدهم ایستاد.
در دیگر بازی های هفته، تیم قعرنشین پیکان در قزوین با یک گل سایپا را شکست داد و شهرداری تبریز، دیگر تیم انتهای جدول برابر پاس همدان به تساوی خانگی ۲-۲ رسید. دیدار تیم های نفت تهران و راه آهن نیز ۱ بر ۰ به سود نفت پایان یافت.
تیم ذوب آهن به دلیل حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و سپاهان به دلیل حضور چند بازیکنش در تیم امید این هفته مقابل حریفان بازی نکردند.
ذوب آهن در پایان هفته پانزدهم با یک بازی کمتر و ۲۸ امتیاز همچنان صدرنشین است و تیم های پرسپولیس و استقلال با ۲۷ امتیاز و مس کرمان با ۲۶ امتیاز دوم تا چهارم هستند. سپاهان هم با دو بازی کمتر، ۲۳ امتیازی و در رده پنچم است.

ذوب آهن در یک قدمی قهرمانی آسیا
تیم های فوتبال ذوب آهن ایران و سئونگنام کره جنوبی امروز (شنبه) ساعت ۱۰ صبح به وقت گرینویچ (۱۳:۳۰ به وقت تهران) دیدار نهایی هشتمین دوره لیگ قهرمانان آسیا را در ورزشگاه ملی توکیو برگزار خواهند کرد.
دیدار فینال را یویچی نیشیمورا، داور ژاپنی قضاوت می کند و کمک داوران و داور چهارم هم از ژاپن هستند.
نیشیمورای ۳۸ ساله در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، چهار دیدار از جمله بازی تیم های هلند و برزیل در مرحله نیمه نهایی را داوری کرد و در دیدار پایانی، داور چهارم بود.
این اولین فینال آسیایی تیم ذوب آهن است، اما نماینده کره جنوبی برای چهارمین بار در دیدار نهایی حاضر می شود.
سئونگنام در سال ۱۹۹۵ قهرمان جام باشگاه های آسیا شد. در سال های ۱۹۷۷ و ۲۰۰۴ هم به فینال جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان آسیا رسید، ولی نایب قهرمان شد.
رویارویی ذوب آهن و سئونگنام در دیدار نهایی لیگ قهرمانان، تقابل بهترین خط دفاع و حمله این رقابت هاست. ذوب آهن با تنها ۵ گل خورده، بهترین خط دفاع و نماینده کره جنوبی با ۲۲ گل زده، بهترین خط حمله مسابقات را دارد.
سئونگام در یازده بازی گذشته، ۸ پیروزی و ۳ شکست داشت و ذوب آهن با ۸ برد، ۲ تساوی و یک باخت به فینال رسیده است.
آخرین تمرین فرمول یک در فصل ۲۰۱۰
در تمرین پیش از زمان گیری آخرین مسابقه فرمول یک فصل ۲۰۱۰ در ابوظبی، لوییس همیلتون، راننده بریتانیایی تیم مکلارن سریعترین از دیگران بود.
هملیتون پیست یاس مارینا در ابوظبی را در یک دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۸۸۸ صدم ثانیه طی کرد. او اکنون در رده بندی رانندگان چهارم است و شانس بسیار کمی برای رسیدن به عنوان راننده برتر فصل دارد.
پس از وی سباستین وتل از تیم ردبول، سریعترین رکورد را داشت و فرناندو آلونسو، راننده تیم فراری و مارک وبر از تیم ردبول به ترتیب سوم و چهارم شدند.
فرناندو آلونسو که سه مسابقه از پنج مسابقه گذشته را برده، با ۲۴۶ امتیاز در صدر جدول رانندگان و در یک قدمی قهرمانی است. اما مارک وبر و سباستین وتل هم هر دو با اختلاف امتیازی اندک امید قهرمانی دارند.
در مسابقه قبل در برزیل، تیم ردبول موفق شد با کسب مقام اول و دوم مسابقه پیش از ورود به آخرین مسابقه فصل، قهرمانی اش در بخش تیمی را مسجل کند.
زمان گیری برای تعیین خط مسابقه ابوظبی امروز (شنبه) برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر