به نظر شما وبلاگ را در چه موضوعی گسترش دهیم ؟

امیدواری به مهار بیماری ایدز در آفریقای سیاه

امیدواری به مهار بیماری ایدز در آفریقای سیاه

بیمار مبتلا به ایدز
آفریقای جنوبی از کشورهایی است که مدت هاست با بیماری ایدز دست به گریبان است
آماری که هم اکنون انتشار یافته نشان می دهد موارد جدید بیماران حامل ویروس اچ آی وی، در ده سال اخیر در کشورهای آفریقای سیاه بیست و پنج درصد کاهش یافته است.
در صد مبتلایان به بیماری ایدز در این منطقه از هر مکان دیگری بیشتر است.
این آمار که توسط UNAIDS برنامه ایدز سازمان ملل متحد، تهیه شده نشان می دهد که کشورهای جنوب صحرا از جمله ساحل عاج، اتیوپی، نیجریه، آفریقای جنوبی و زامبیا در صدر کشورهایی قرار دارند که موارد جدید بیماران حامل ویروس اچ آی وی در آنجا کاهش یافته است.
میشل سیدیب، سخنگوی این نهاد گفت برای اولین بار تغییر و تحولی در بطن شیوع بیماری ایدز پیدا شده است.
در بیانیه برنامه ایدز سازمان ملل متحد، آمده است که تدابیر بهتر برای جلوگیری از آلودگی به اچ آی وی، و آگاه کردن بیشتر مردم در مورد خطر بیماری ایدز، به کاهش تعداد حاملان ویروس اچ آی وی،کمک کرده است.
ولی این نهاد اضافه می کند در حالی که در مناطقی که تعداد مبتلایان به بیماری ایدز زیاد بوده از نظر کنترل این بیماری پیشرفت هایی دیده می شود، در سایر نقاط مانند اروپای شرقی و آسیای میانه، به طور فزاینده ای بیماری ایدز شیوع می‌یابد.
در حال حاضر پنج میلیون نفر که حامل ویروس اچ آی وی، هستند تحت معالجه قرار دارند.
این تعداد نشان دهنده دوازده برابر شدن این بیماران در طول شش سال اخیر است.
درمان بیماران حامل ویروی اچ آی وی، سبب شده که تعداد مرگ و میر در میان مبتلایان به بیماری ایدز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
در آفریقای جنوبی که از یکی از کشورهایی است که برای مدت طولانی شدیدا با این بیماری دست به گریبان بوده، اکنون تلاش می شود که همه امکان دسترسی به امکانات لازم برای جلوگیری از آلودگی به اچ آی وی، و نیز درمان را داشته باشند.
ولی UNIAIDS از نظر مالی هشدار داده که میزان پولی که برای مقابله با این بیماری لازم است در سال گذشته میلادی ده میلیارد دلار کمتر از مقدار لازم بوده است.
یکی از اهداف توسعه در هزاره سوم، جلوگیری از گسترش بیماری ایدز و مهار آن تا سال 2015 است.
قرار است هفته آینده برای ارزیابی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه، اجلاسی در محل سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر