به نظر شما وبلاگ را در چه موضوعی گسترش دهیم ؟

سه مدال ایران در اولین روز بازی های آسیایی


افتتاحیه بازی های آسیایی
کاروان ایران هنوز به مدال طلا نرسیده است

سه مدال ایران در اولین روز بازی های آسیایی

در نخستین روز شانزدهمین دوره مسابقات آسیایی در گوانگجو، تیم بانوان ایران در رشته تفنگ بادی تیمی ده متر، پس از چین دوم شد و نقره گرفت.
احسان پیغمبری هم در رشته تالو به مدال برنز رسید. این اولین مدال آسیایی ایران در این رشته است.
سومین مدال ایران در جودو به دست آمد و محمدرضا رودکی در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم، با برتری مقابل جودوکاری از قزاقستان در دیدار رده بندی، نشان برنز گرفت.
تیم فوتبال امید ایران نیز که دیدارهایش در بازی های آسیایی زودتر آغاز شده، در سومین و آخرین مسابقه مرحله گروهی با تک گل جلال حسینی مقابل ویتنام پیروز شد و با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کرد.
امیدهای فوتبال ایران در دور یک هشتم نهایی با مالزی روبرو می شوند.
همچنین تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در این رقابت ها، مغولستان را در سه گیم پیاپی با نتایج ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۹ و ۲۵ بر ۱۳ شکست داد.
تیم والیبال ایران در دور مقدماتی با مغولستان، ترکمنستان، عربستان و اندونزی هم گروه است و روز یکشنبه با ترکمنستان بازی می کند.

نامه اعتراض ایران به وزارت خارجه چین

سفارت ایران در چین در نامه ای به وزارت خارجه این کشور به نمایش نام "خلیج عربی" به جای خلیج فارس در بخشی از مراسم افتتاحیه مسابقات آسیایی در شهر گوانگجو اعتراض کرد.
به نوشته خبرگزاری ایرنا، مهدی صفری، سفیر ایران در چین با اعلام این موضوع گفت: "در پی این اعتراض، مسئولان وزارت خارجه چین و برپاکنندگان مسابقات از بروز این اتفاق ابراز تاسف کردند و اعتراض مقامات ایرانی را درست و بجا دانستند."
سفیر ایران در چین خبر ترک مراسم افتتاحیه از سوی مسئولان ایران را تکذیب کرد و گفت که همه مسئولان از جمله علی سعید لو، رییس سازمان تربیت بدنی، محمد علی آبادی، رییس کمیته ملی المپیک و دیگر مقامات ورزشی ایران تا پایان مراسم حضور داشتند.
وی همچنین گفت: "این اتفاق ربطی به دستگاه دیپلماسی چین ندارد و اشتباهی است که از سوی برخی برگزارکنندگان بازی های آسیایی که ارتباطی با دولت چین ندارند، صورت گرفته است."

دفاع بن همام از مقررات انتخاب بازیکن سال آسیا

محمد بن همام، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از مقررات این کنفدراسیون در انتخاب بهترین بازیکن سال به شرط حضور در مراسم اهدا جوایز، دفاع کرد.
او گفت: "فلسفه AFC دعوت از بازیکنانی است که می ‌توانند در مراسم اهدای جوایز حاضر شوند. اگر بازیکنی غایب باشد، مراسم مانند جشن عروسی است که دامادش به میهمانی نیامده باشد."
رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد برای انتخاب این شیوه، دقت لازم در نظر گرفته شده و افزود: "وقتی مقررات انتخاب بهترین بازیکن سال را معین می کردیم، تقویم مسابقات لیگ ها را در نظر گرفتیم تا بازیکنان برای حضور در این مراسم حداقل مشکل را داشته باشند".
مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۰ آسیا روز سوم آذر (۲۴ نوامبر) در مالزی برگزار می‌شود.

تساوی منچستریونایتد در ابتدای هفته سیزدهم

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال انگلستان با تساوی منچستریونایتد، تیم دوم جدول، همراه بود.
منچستریونایتد در زمین استون ویلا ابتدا دو بر صفر عقب افتاد اما با دو گل دقایق ۷۶ و ۸۵ ماکدا و ویدیچ بازی را به تساوی کشاند.
منچستریونایتد با این تساوی با ۲۵ امتیاز و یک بازی بیشتر از تیم های اول و سوم جدول، در رده دوم باقی ماند.
در دیگر بازی های برگزار شده هفته سیزدهم، منچسترسیتی در زمین خود با بیرمنگام، بدون گل مساوی کرد و تاتنهام هم بلکبرن را ۴ بر ۲ شکست داد.
در آخرین بازی روز شنبه، لیورپول که با پیروزی بر چلسی صدرنشین در هفته گذشته تا حدودی از بحران آغاز فصل خارج شده، میهمان استوک سیتی است.
چلسی ۲۸ امتیازی و صدرنشین، روز یکشنبه میزبان ساندرلند است و آرسنال که در حال حاضر با ۲۳ امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم ایستاده، در زمین اورتون به میدان می رود.

محرومیت مورینیو

ژوزه مورینیو، سرمربی تیم رئال مادرید به دلیل توهین به داور در دیدار مقابل رئال مورسیا، از همراهی تیمش در دو بازی محروم شد.
مورینیو در دیدار چهارشنبه شب گذشته با مورسیا در جام حذفی اسپانیا که با برتری ۵-۱ رئال مادرید همراه بود، در دقیقه ۳۸ از نیمکت اخراج شد.
با این محرومیت، سرمربی پرتغالی رئال مادرید در دو بازی آینده تیمش برابر اسپورتینگ خیخون و اتلتیک بیلبائو حضور ندارد.

بوندس لیگا

تیم بوروسیا دورتموند با پیروزی برابر هامبورگ در هفته دوازدهم رقابت های بوندس لیگا، فاصله خود را در صدر جدول بیشتر کرد.
دورتموند در اولین بازی هفته، در خانه ۲ بر ۰ هامبورگ را شکست داد و ۳۱ امتیازی شد.
پس از دورتموند صدرنشین، تیم های ماینس و بایرلورکوزن با یک بازی کمتر، به ترتیب با ۲۴ و ۲۱ امتیاز دوم و سوم هستند.
سایر دیدارهای هفته دوازدهم، شنبه و یکشنبه انجام می شود.

تنیس مسترز پاریس

در دور یک هشتم نهایی مسابقات تنیس مسترز پاریس، راجرر فدرر، تنیس باز شماره دو جهان با برتری مقابل یورگن ملتزر به نیمه نهایی رسید.
فدرر این مسابقه را در دو ست با نتایج ۶-۱ و ۷-۶ (۷-۴) برد.
در دیگر بازی این دور، گل مونفیس، تنیس باز فرانسوی، اندی ماری را برد و حریف فدرر در نیمه نهایی شد.
مونفیس، حریف بریتانیایی را در سه ست با نتایج ۶-۲، ۲-۶ و ۶-۳ شکست داد.
رابین سودرلینگ سوئدی هم برابر اندی رادیک از آمریکا در دو ست با نتایج ۷-۵ و ۶-۴ پیروز شد و به نیمه نهایی رفت.
حریف او در این مرحله میشل لودرای از فرانسه خواهد بود که توانست نیکولای داویدنکو را در دور یک هشتم با نتایج ۷-۵ و ۶-۱ شکست دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر