به نظر شما وبلاگ را در چه موضوعی گسترش دهیم ؟

نگرانی از شروع به کار سرویس "استریت ویو" گوگل در آلمان

نگرانی از شروع به کار سرویس "استریت ویو" گوگل در آلمان

نقشه اروپا
آلمان، بزرگترین کشور اروپایی است که هنوز از سرویس "استریت ویو" بی بهره است
دولت آلمان امروز برای بررسی نگرانی ها از آغاز به کار سرویس "استریت ویو" شرکت گوگل، تشکیل جلسه می دهد.
جلسه دولت آلمان با شرکت گوگل، همزمان با خبری از روزنامه آلمانی اشپیگل تشکیل می شود که در آن خبر داده شده است که "چند صد هزار" نفر از مردم آلمان به خاطر نگرانی از حفظ حریم خصوصی خود از گوگل خواسته اند تا تصاویر مربوط به محل زندگی آنها از این نقشه حذف شود.
گوگل اکنون مهلت تقاضا برای خروج تصاویر از این سرویس را در آلمان را تا ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) به تعویق انداخته است، تا به شهروندان آلمانی فرصت بیشتری داده شود.
این سرویس به کاربران اینترنت این فرصت را می دهد تا نقشه های گوگل را با تصاویری از خیابان ها و شهرها تماشا کنند.
گوگل می خواهد تا ماه نوامبر سال جاری میلادی، نقشه تصویری بیست شهر آلمان را در اینترنت عرضه کند.
در کشورهای دیگر، به کاربران اینترنت این فرصت داده شده است تا در صورتی که تصویرشان توسط ماشین های عکس برداری گوگل ثبت شد، چهره شان در تصویر مات شود.
در آلمان علاوه بر این، به کاربران این اختیار داده شده است تا در صورت تمایل، تصویر خانه خود را هم از عکس های گوگل حذف کنند.
با این حال، شرکت آمریکایی گوگل امیدوار است که شهروندان آلمانی ابتدا با راه اندازی این سرویس موافقت کنند و سپس برای حذف تصاویر خود اقدام کنند.
اما مخالفان معتقدند که کاربران باید پیش از شروع به کار سرویس، اختیار ماندن یا حذف شدن اطلاعات مربوط به خودشان را داشته باشند.
گزارش شده است که صدها هزار نفر با تماس با گوگل، خواسته اند تا اطلاعاتشان از سرویس "استریت ویو" حذف شود.
گوگل اطلاعاتی درباره تعداد کسانی که در این مورد با این شرکت تماس گرفته اند منتشر نکرده است و تنها اعلام کرده "در حال حاضر اعلام دقیق تعداد کسانی که خواسته اند اطلاعاتشان حذف شود امکان پذیر نیست."
شرکت گوگل همچنین اعلام کرده که تعداد کسانی که برای این کار با این شرکت تماس گرفته اند باعث تعجب نشده است.
یک سخنگوی گوگل در این رابطه به بی بی سی گفت: "همانطور که انتظار می رفت، به دلیل پوشش خبری که درباره این سرویس گوگل در رسانه ها وجود داشت و همینطور به خاطر برنامه های اطلاع رسانی گوگل، در هفته های گذشته تعداد نامه هایی که دریافت کرده ایم زیاد شده است."
بعد از آزار و اذیتی که شهروندان آلمانی تحت حکومت نازی ها تجربه کردند، این کشور اکنون یکی از سختگیرانه ترین قوانین را بین کشورهای اروپایی، برای حفظ حریم خصوصی افراد دارد.
به علاوه، برخلاف دیگر کشورها که یک سیستم مرکزی مسئولیت بازبینی، تصمیم گیری و قانون گذاری درباره حریم خصوصی شهروندان را داراست، در آلمان، هر ایالت برای خود یک کمیسر جهت بررسی اطلاعات دارد.
دکتر یوهانس کاسپر، سرپرست محافظت از اطلاعات هامبورگ یکی از منتقدین سرسخت گوگل است.
دولت آلمان، در تلاش برای یافتن راهی برای رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی، با نمایندگان گوگل ملاقات کرده است. در عین حال دولت آلمان اجرای این پروژه را هم متوقف نکرده است.
استفان ایوانز، خبرنگار بی بی سی در برلین پیش بینی می کند که دولت در پایان روز دوشنبه ۲۰ سپتامبر، نظر خود را در این باره اعلام کند اما به نظر نمی رسد که این مشکل راه حلی فوری داشته باشد.
خودروی گوگل استریت ویو
برای راه اندازی این سرویس، گوگل از خودروهایی استفاده می کند که بر روی آنها دوربین نصب شده و در حال حرکت تصاویر خیابان ها را ثبت می کند
یک سخنگوی گوگل به بی بی سی گفته است که این ملاقات برای این شرکت "مشارکتی مهم برای بحث درباره خدمات جغرافیایی این شرکت است و فرصتی برای صحبت در این مورد که این خدمات به جامعه و اقتصاد آلمان چه خدماتی ارائه خواهد کرد."

برداشت اشتباه اطلاعات

در ماه مه گذشته، گوگل پذیرفت که در سه سال اخیر اطلاعاتی از مردم را که در شبکه های بی سیم فرستاده بودند، به اشتباه دریافت کرده است.
این مسئله زمانی روشن شد که مقامات آلمانی تقاضا کردند تا اطلاعات شرکتی را که تصاویر "استریت ویو" را ثبت می کردند بررسی کنند.
بعد از اینکه معلوم شد این جمع آوری اشتباه اطلاعات در سی کشور دیگر هم رخ داده، این مسئله به سرعت به یک جنجال خبری تبدیل شد
هنوز بررسی این اطلاعات در فرانسه، آلمان و استرالیا در جریان است. در حالیکه شرکتی که در اسپانیا این اطلاعات را جمع آوری کرده در چهارم اکتبر سال جاری به دادگاه خواهد رفت.
در آمریکا هم پرونده هایی برای شرکت گوگل در همین رابطه در دادگاه تشکیل شده است و بررسی گسترده ای در ۳۸ ایالت در این باره در جریان است.
در بریتانیا، کمیسراطلاعات، اخیراً بعد از اطمینان از اینکه گوگل اطلاعات "مهمی" را دریافت نکرده است گوگل را تبرئه کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر