به نظر شما وبلاگ را در چه موضوعی گسترش دهیم ؟

کاهش مرگ و میر ناشی از زایمان در دنیا

کاهش مرگ و میر ناشی از زایمان در دنیا

زایمان
کاهش دادن آمار مرگ و میر زایمان ظاهرا کار دشواری است
سازمان های کمک رسانی وابسته به سازمان ملل متحد می گویند میزان مرگ و میر مادران در بین سال های 1990 تا 2008 یک سوم کاهش داشته است. این تازه ترین آماری است که در این زمینه منتشر شده است.
در حالی که این گزارش حامل خبری خوب بوده، سازمان ملل می گوید آمار تازه نشان داده است که یکی از اهداف توسعه هزاره سوم ناکام مانده است.
سازمان ملل در آغاز هزاره سوم اعلام کرد که قصد دارد با به اجرا گذاشتن برنامه های توسعه خود در کشورهای عضو، تا سال 2015 مرگ و میر ناشی از زایمان را سه چهارم کاهش دهد و مراقبت های بهداشتی ویژه بارداری و زایمان را نیز در اختیار همه زنان جهان قرار دهد.
بنا به تخمین های سازمان ملل متحد در سال 1990، 546 هزار زن در سراسر جهان هنگام زایمان جان خود را از دست دادند. این آمار در سال 2008 به 358 هزار مورد کاهش یافت.
ایموجن فوکس، گزارشگر بی بی سی در ژنو، مقر اروپایی سازمان ملل، می گوید با این که کاهش آمار حرکت به سمتی درست است، اما آمار جدید نشان می دهد که هنوز هر روز هزار زن در حین زایمان می میرند که اغلب آنها ساکن آفریقای سیاه و جنوب آسیا هستند.
کاهش آمار مرگ و میر زایمان در میان مادران به چند دلیل امری مهم است از جمله این که سایر طرح های توسعه - مانند کاهش مرگ و میر کودکان و اطمینان حاصل کردن از تحصیلات ابتدایی آنها به آن وابسته است - این مادران هستند که مراقب سلامت فرزندانشان هستند و آنها را ترغیب می کنند که به مدرسه بروند.
اما کاهش آمار مرگ و میر زایمان ظاهرا کار دشواری است: لازمه مهیا کردن مراقبت های پیش از زایمان، اصلاح گسترده نظام بهداشت و درمان کشورهایی است که خدمات درمانی آنها در وضعیت خوبی نیست.
سازمان بهداشت جهانی می گوید زنان باید در دوره بارداری در چهار نوبت معاینه کامل شوند. در منطقه آفریقای سیاه پنجاه درصد زنان فقط یک بار به طور کامل معاینه می شوند.
سازمان بهداشت جهانی همچنین می گوید زنان باید در مراکز درمانی یا توسط مامای آموزش دیده زایمان کنند اما در آفریقا فقط کمتر از نیمی از زنان از این امکان برخوردارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر